TIK na lekcjach matematyki

             

            Aby zaktywizować uczniów i zwiększyć atrakcyjność lekcji nauczyciele matematyki w naszej szkole podejmują innowacyjne działania wykorzystując TIK na zajęciach jako narzędzia wspomagające tradycyjny proces nauczania i uczenia się. Dziś niemal każdy uczeń potrafi świetnie posługiwać się telefonem komórkowym, smartfonem, czy tabletem. Warto zatem wykorzystywać te urządzenia na zajęciach edukacyjnych. Wszyscy lubią też quizy, konkursy, teleturnieje i zdrową rywalizację.

            Lekcja rozpoczęta słowami „Wyjmijcie telefony komórkowe…”, to lekcja marzeń niejednego ucznia. Tak było na jednej z ostatnich lekcji matematyki w klasach VIa i VI b. Uczniowie mieli okazję poznać platformę Kahoot! - kolejne narzędzie do tworzenia i przeprowadzenia interaktywnych quizów. Szóstoklasiści, w grupach, rozwiązywali zadania podsumowujące ich wiadomości i umiejętności dotyczące wyrażeń algebraicznych. Pytania były wyświetlane na monitorze, a uczniowie udzielali odpowiedzi na swoich telefonach. Każdy z uczestników danego quizu, po każdym pytaniu, dostawał informację o zajmowanym aktualnie miejscu. Wielką motywacją był zielony kolor monitora, w przypadku dobrej odpowiedzi.  Dla uczniów quizy były zdecydowanie za krótkie.