Wycieczka szkolna

26 – 27 września 2019 r.

Relacje młodzieży:

Kozłówka

Naszą podróż rozpoczęliśmy od zwiedzania Pałacu Zamojskich w Kozłówce. Jest to niesamowicie piękne i zabytkowe miejsce z zachwycającym ogrodem. Komnaty w Pałacu zdobione wielkimi obrazami, lampami, abażurami i sztukaterią robią ogromne wrażenie.  Widzieliśmy także wozownię i starodawne powozy oraz karoce, którymi jeździli członkowie magnackiego rodu. W ogrodzie dumnie spacerowały pawie, a my czuliśmy się, jakby wehikuł czasu przeniósł nas do innej epoki.

Wiktoria Nazaruk, Piotr Jóźwiak, Jakub Mańko, Dawid Panasiuk

Lublin

Zwiedzając Muzeum Wsi Lubelskiej mieliśmy możliwość zobaczyć, jak wyglądały kiedyś domy wiejskie, warsztat kowala, młyn, a także małe miasteczka i kościółki. Szczególnie zapadła nam w pamięć opowieść pani przewodnik o wypieku chleba i szacunku wobec pracy ludzi na wsi. W samym sercu Lublina podziwialiśmy Archikatedrę Lubelską ze Skarbcem, Wieżę Trynitarską oraz Starówkę. Poznaliśmy też legendę  o Czarciej Łapie.

Patrycja Dacewicz, Natalia Walania,  Milena Paszkowska, Filip Jóźwik

Zamość

Zamość to piękne miasto, które warto zobaczyć ze względu na zabytkowy Rynek Wielki z Ratuszem Miejskim, z jego wieży grany jest hejnał o godzinie 12.00. Panoramę miasta podziwialiśmy z wieży Katedry w Zamościu. Bardzo podobał się nam również ogród zoologiczny, a szczególnie małpy i żyrafy. Niektórzy bali się tropikalnych pająków, które były wielkie i przerażające.

Ania Jucyk, Magda Pykacz, Bartosz Kaspruk

Chełm

Zwiedzanie Podziemi Kredowych w Chełmie było naszą ostatnią i, według nas, najlepszą atrakcją wycieczki. Przewodnik bardzo ciekawie opowiadał i gasił światło w tunelach podziemnych, aby nas przestraszyć legendą o duchu Bieluchu. Trasa trwała godzinę, a wydawało się, że byliśmy tam 10 minut. Długo po wyjściu opowiadaliśmy sobie nasze wrażenia.